Tuesday, May 10, 2011

Seventh May At School

Sebenarnye aku nak cakap dah lama aku tak tatap bende alah laptop ni. Yelah, sebab charger kau rosak dan sekalian dengan kau senyap sepi hitam takboleh ON dan semua lah. Hampa jugak aku setiap kali melihat kau. Senyap. Sunyi tersimpan.

Okay STOP.

7th May tahun lepas kan ade PESTA SUKAN ASRAMA. Memang best lah sebab sambut dengan tawan tawan yang tomel segala. Tahun nie, ade TAMRIN SEKOLAH.

Tamrin ni macam kem. Tapi kalau dalam Arabic punye,tamrin sama dengan maksud tadrib. That is latihan. Bagi aku, tamrin ni Kem suai kenal. Even dah tiga tahun dekat sekolah Maahad tu, tak semestinya kenal semua orang berjumlah 409 kesemuanya lah kan? Dalam satu tingkatan pun dah 409 murid. WOH RAMAI NYE (baru pe-ra-san)

And biasanya tamrin DIADAKAN pada hari minggu. And yang lebih syiok lagi tahun nie sebab, MACAM BIASA LAH 5TH MAY BIRTHDAY RAZAN. AND SIXTH MAY – ADIBAH. AND MINE, ON SEVENTH la kan? and yang lebih syiok lagi tahun nie sebab tamrin. And entah kenapa dekat handout kan, bukan tamrin tapi Qiamullail. Maybe sebab DUA HARI je kot c: other former, tiga hari. Khamis-Jumaat-Sabtu. Best kan bebudak form three punye tamrin?

Malas nak cerita curita pasal tamrin. Nak cerita pasal birthday saya.

Tahun nie,birthday saya jatuh pada hari Sabtu. Dalam kalendar masihi lah kan.

Jumaat malam tu kan,biaselah. Kalau tamrin ni,mesti penuh dengan ceramah kan. Best nye sebab ceramah malam tu,tutup lampu sebab biasalah muhasabah diri segala and sebab dah lewat malam aku pun sambil menangis boleh tertidur. Haih tak tahu lah tu. Memang best jugak la sebab tidur dalam gelap. I mean,penceramah tak nampak ah aku tidur camane lah kan. Dengan ternganganya mulut sekalian keluar apa yang patut WECK JOKING:P

And sebelum aku tutup mata aku, (eceh untuk beradu sebenarnye) sempat lagi aku tanye tasneem. And time tu pukul sebelas lima minit ke berape hentah yang pasti awal pukul sebelas malam.

‘Haktuih hasya tadi cakap lewat malam pukul sebelas tu awal la weckkk’

Okay STOP bagi aku dah lewat okay. Dah la khamis malam. Biasanya malam weekend aku ni beradu awal dari biasa. Wink :D

Aku tidur ni tidur.

Tiba-tiba aku terjaga. Kenapa entah pencemarah still bagi ceramah dekat depan lampu still tertutup lah kan kira best lah nak tidur balik tapi ada orang whisper dekat telinga aku macam ni. (hah scary tak?)

# It is 12 am and 7th May. Happy Birthday. I Love You #

Tu yang dia whisper. Dah la gelap. Mata aku pun biasa lah mata orang bangun tertidur. Kau tahu,kalau aku ni senang sangat nak tertidur. Tu yang dalam class sempat lagi tertidur. Seingat aku,time cikgu Sejarah bagi penerangan pasal kerja kursus.

Haih apa nak jadi lah HASYA.

Then, aku bangun dari mimpi. Seakan aku kenal suara itu. Suara yang sangat ku ingin dengari tiap saat jika aku bisa.

OKAY AYAT MACAM NAK BUAT KARANGAN BAHASA MELAYU KERTAS DUA BAHAGIAN C DALAM EXAM PULAK TU. tapi tiap kali exam,tak datang pulak idea tu. Heran o heran.

Guess who is her? Mesti lah perempuan kan. Dah nama sekolah aku Maahad Muhammadi Perempuan. Takkan sambil aku tertidur,ustaz sekolah aku nak bisik dekat telinga aku ucap happy birthday kan? HAIH -_____-

She is,Adibah Yasmin Mohd Rosely.

>Sambung Cerita<

Aku pun. Terjaga dari mimpi. After that, i tak ngantuk dah you :P

‘sya,happy birthday’ ‘HH,happy birthday’

Macam macam lah diaorang wish. HEEE wish dalam gelap. Aku tak putus putus cakap thanks :)

Then,dapat la satu kertas. Satu mini kertas divides into two. Dua mini kertas.

HAPPY BIRTHDAY HASYA HANNANI :D – balqis supian & syuhada yang bagi.

Thankies korang.

And ada lagi. HIHIHIHIHI bukan itu sahaja tauw tauw :D

‘WABILLAHITAUFIQWALHIDAYAHWASSALAMUALAIKUMW.B.T’

Penceramah dah bagi kata akhir beliau. & waalaikummusalam :)

Tiba tiba lampu pun terbukak (dah tadi kan tertutup) and nampak lah mata aku ni yang comel. BUKAN ITU AKU NAK DESCRIBE. Nampak lah mata aku ni yang mendescribekan apa hati aku rasa. HIHI. Aku menangis,bang :p

Teringat dekat UMMI ABAH nun disana. Tidak bisa sambut bersama.

*sebenarnya sambut dekat rumah malam tu hihihi*

Okay sambung lagi cerita ni agak panjang tapi saya ringkaskan.

Tiba-tiba, KD ada sebut nama siapa entah. Ramai la jugak. Aku time tu macam sedikit kesal la kan sebab sebenarnya aku duk sibuk nak ON henset aku nak tengok kekasih hati wish ke tak kan.

#Ah aku bercanda. Pedulikan.

Then, ada jugak KD sebut nama aku. Haih kenapa kan? Untung. Aku bukan berseorangan. Diorang suh pegi depan. I mean,pegi berdiri depan semua bebudak form three tu. Bukannya sediakan sofa untuk aku si puteri beradu ni duduk kan. Ahh Mengarut.

‘bai,kau bayang bai. Aku bawak mata aku bai. Pegi depan.’

Mata mengantuk. ORANG KATA. Mata menangis sebenarnya.

Then, KD marah-marah. Sorry to say, TAH PAPE JE KAN? PANGGIL DEPAN NAK MARAH MARAH. CAKAP AKU BUAT KESALAHAN ITU LAH INI LAH. DAH LA DENGAN SUARA YANG BOLEH AKU KATAKAN ON TOP OF THEIR VOICES. KAU BAYANG LAGI, AKU YANG MENGANTUK TADI SEMACAM TERKETAR-KETAR DEKAT DEPAN SEBAB DUK MARAH MARAH.

To Be Continued. In Next Post :)

No comments:

Post a Comment

♥.♥