Wednesday, December 22, 2010

MALU.

Pernah ke TAK PERNAH ?

Pernah tak korang cari barang berharga korang tapi barang berharga korang tu tak dijumpai atau kata yang lebih tempat, HILANG der -,-‘ and bila hilang tu, korang pun mula lah melalak situ sini cari situ sini and sepertimana mengikut pengalaman aku, bila aku cari precious thing aku then hilang, and turut serta aku, perasaan nak marah. Nak emosi la rasa nak marah la. Pernah ?

Meh aku nak cerita.

Hari tu, aku balik dari asrama tercintaK. Like usual, bila sampai rumah, masuk bilik, cari henset. Sebab apa? Sebab aku OFF and nak ON-kan balik. Nak ON macamana kalo takde hp nye kan? Okay then. Sebab aku takde keberanian nak bawak henset dekat sekola, dekat asrama, so aku tinggalkan beliau dekat bilik aku. Bilik bukan tempat yang tepat,tapi tempat yang aku sorok tu yang tepat nye. Yeeee-ha :D
Back to story.

Okay kemudian, masuk bilik tu dengan rasa gembira sebab boleh duk rumah lama lama (lama la sangat). Dah budak asrama kan, bila jejak rumah macam jejak tempat yang diingini HAHA. Dush terlencong sudah story aku.

Dah bilik aku ada satu rak tinggi & besar la jugak, untuk buku buku. Tempat yang aku PERNAH sorok dekat situ. *woh takleh guna dah taktik ni.
Cari punya cari

LOL APESAL TAKDE HENPON AKU NI EH DUK MANA BUNDUS MANA?

Allah je tahu apa yang ada dalam hati aku ni. Apa lagi? Aku pun mula lah siasatan aku. Aku pun mula lah cari. Takleh la kalo takde henpon ni, lonely la weh.

Dah time tu, adik aku Shaza ada dekat rumah. Yang lain duk-mane-tah,tak-ingat.
If im not mistaken, aku pun tanya adik aku.
Mula-mula suara aku agak OK and SOPAN lagi,

‘Jaja,awk ada jumpa henset saya?’
(jaja= panggilan suweeeeet bagi SHAZA)

Sebab aku ganggu dia tengok tb, maybe dia tak noticed kot dia marah aku balik. Dah la aku tengah bangang ni sebab tak jumpe henset, ni dia pulak yang marah aku balik.

Eh bukan ke awk y simpan, tnye sy tu bkpo?’

Eh eh budak ni. Kurang AJAR ! HAHAHAHA tapi bila pikey pikey balik, betul apa. Aku yang simpan, so aku la yang tau. Bukan dia tau pun aku letak mana. Ehe sorry Ja :’)

Dah aku tanya shaza, dia reply cantu la pulak. Aku ni, takde dah sifat ayu terpendam aku ni. Ada-ke-patut, aku salahkan dia sebab guna henset aku time aku takde dekat rumah. Even, dia tak jumpa pun henset aku.

Oh biasalah kan bila orang hilang benda kesayangan, mana tak gila bila nak cari balik?
Bukan sorang adik aku je yang aku tanye, yang lain pun aku tanya jugak. Ye lah, kan dorang duk umah ni, mesti dorang tahu. Memang tak patut, aku tanya Tiff yang umo dua tahun tu. Ah lantak, dah kempunan nak carik henset la kan.

Ada jugak rasa putus asa segala putus fius pun ye jugakk..

Tanya adik-adik aku pun dah. Kalo tanye ummi abah, mesti jawapan same je. Sebab henset kesayangan tu, aku la org yang last pegang, dan jugak, orang yang perasan pandai nak sorok. *haaa-tau-takkpe :3

Last last, jumpa jugak la h
enset aku. Pergh =.=’’ punya lah tadi bazir suara tapi takpe sebab jumpa so berbaloi ah.

Isk ni aku rasa malu ni nak gitau.

Aku jumpa dekat bilik aku. & yeah, dekat tempat yang aku sorok tu-haaa.
Bundus betul -,-’
Gini lah bilaa panik bila rasa geram and semua semua lah.





Kesimpulan di sini ye anak anak, cari tu biar betul. Ni tak pasal pasal marah situ sini, last last malu jugaaak sebab salah kita sendiri. HAHAHA macam hasya hannani ni-haaaaa.

No comments:

Post a Comment

♥.♥