Sunday, November 28, 2010

Tuisen Kelas Tuisen.

My heart for you is so big. My love for you is so big ! :D

Aku nak mengepost pasal tuisen ye anak anak. & memang takde kait langsung, sikiiit pun takde kait dengan secebis lirik lagu di atas. Buat pendahuluan kata saja ya :’) Apalah,orang kalo pendahuluan kata ke, buat la pantun ke, kata kata aluan ke, KAN? dah sebab aku yang nak letak lirik cantu, bia je la kan? HA HA HA. *whatever you says lah HASYA HANNANI.

Oh okay, just go ahead. Like what i said, i wanna make a post of TUITION CLASS for this holiday. Oh holiday dengan buku. Romantic apa? I will move into-a-fifteen-teenage-life.

LIMABELAS. Aku rasa,at first tak boleh nak percaya lagi diri ni dah limabelas dah. Kalo lama lama tu, maybe dengan diri sendiri,boleh percaya.

Betul ke “FORM THREE is more easier than FORM TWO?”

Oh i didn’t mean the former. But what i mean is, the subjects for PMR. And yeah. For me, Geography is one from the subjects which, i didn’t put any hope to get A’s. Tapi, kakak senior yang lepasan PMR cakap, Geog form three senang je dari form two. Oh memang. Hope for that. Sape taknak full A kan. Oh SEMBILAN A’s mineee! *bighope.
Tuition Class?

Memang aku rasa, aku sangat perlukan intensif kelas. Intensif kelas ke Kelas intensif? -,-' sebab Nak improve subjek subjek lemah tu. Bukan nak improve subjek. Tapi improve diri aku yang agak lemah dalam subjek subjek. *keeling betul. Tpi, frankly, im a bit choosy for the tuition class. Bukan apa, dah mesti nak pilih yang selesa kan? Dah mesti nak pilih yang terbaik kan? Buat apa kalau attend kelas,tpi tak dapat pape pun. Buat bazir masa bazir duit bazir tenaga & semua semua lah.

Aku mengaku ‘oh saya jeles dekat sesape y tusen’

Sebab apa? Jeles la JELESS. Kalo nak dibandingkan, dengan pelajar seperti aku yang memang layak untuk attend tuition class ni dengan pelajar lain yang attend tuition class.

Dekat rumah ni,bukan aku belaja macam diorang yang attend kelas pon. Better,aku isi masa dengan attend tuition class kan? Tapi. Ni pun dah nak masuk DISEMBER. & agak busy sikit sebab ada wedding dekat rumah nenek aku. So,kena balik dekat kampung. Dah mesti stay a week dekat sana. Tu yang rasa cam . . ‘nak amek tusen mana ni? LAST MINUTE BETUL.’

Tapi ada je kan pelajar yang dapat FULL A, yang tak pegi tusen pun kan?
So takpayah nak depend dekat tuisyen tapi depend dengan niat tuan badan yang betul betul ada minat untuk belajar & berjaya.

There’s a lesson for you : So dekat rumah,rajin rajin lah bukak buku tu. Takyah duk pike nak pegi tusen mana. Last last tak stadi dekat rumah. Kan dah rugi dah situ. Oh thats true.

No comments:

Post a Comment

♥.♥