Tuesday, October 26, 2010

Ayah ! ((:

Ehem ehem :D !
(buat nada orang yang ber’ehem’)

&& Uhuk Uhuk *this time memang betul batuk HAHA

My Sweet Grandpa Had Reached There Safely and I think, safely AND happily. Then, he made a phonecall to us, shows that he was so happy there.

Apesal aku cakap sweet grandpa?


HAHA. Okay, memang dah lama Ayah tu sweet tau tau. Kalo tak, takdenye Arwah Tok Mek tesangkut dengan beliau. Kalo tak, takdenye lahirnye Abah dengan begitu sweet and, and, lahirlah aku dengan sweet kuasa dua. HAHA. (ada gaya macam ayat puji diri sendiri kan?)

Okay. Beliau memang sweet. Sory to say, MEMANG betul. Ki ki ki :p!

Tell You What, kan 24102010, (yesterday), dalam jadual, beliau fly dari Malaysia ke Madinah (i think) at 1935 @ 7: 35pm dari KLIA. So, at first, kiteorang kene hanta beliau dekat Tabung Haji at Kelana Jaya.

(amazing fact, i fell sick on that day)

Okay. Aku pon tak paham apesal tetibe nak jatuh sakit hari tu. Aku pon tak paham apesal lah aku tetibe demam pulak hari tu. This Is DEMAM PANAS Bhaiii =______=’ Just because, aku demam. Abah pun tanye aku, ‘along takpegi da kan? Dah demam..’ Pecaya tak, my tears rolled down on the ground. Ah lantaaak lah aku demam ke, nak jugak pegi anta Ayah. Takkanla pegi KL dengan capek-capek, TUPTUP tak pegi anta sweet granpa tu? Ahhhh. Nak pegi jugak! (alah,lastlast memang pegi pun)

So. Aku tabahkan diri. Buat buat kuat nak pegi hanta Ayah. Taknak sakit depan Ayah. Isk. Dah la pegi Kelana Jaya tu, bukan AYAH je buat HAJI, Ramai doe dekat sana. Dahla kena standing. Tau standing? BERDIRI. Aih. Aku rasa macam separuh berdiri je rasa. Sebab, badan ni duk suruh duduk. Alah aku buat tak malu, tarik sepanduk-ape-entah yang terjatuh, so aku duduk atas tu. HA HA HA. Daripada aku pengsan,and tak sempat anta ayah, better aku buat tak malu kan? Untuk cover-kan tak malu aku ni, aku heret adik aku yang kecik sekalik yang umo dua tahun tu duk atas tu jugak. Alah gaya macam aku yang jaga adik aku lah, atceli tuan yang nak jaga pun sakit. Isk Terbalik lah sume T.T

Sad Moments Fulled Of Tears And His Smile Made Us To Get A Full Relieved.

Taim dia announce, yang group ayah dah kena beratur. Memang hati rasa berat je. Even, Ayah tu granpa aku, tapi agak-la-aku-rapat-dengan-beliau. Taim salam ngan ayah, sempat lagi beliau pesan, ‘belaja molek deh!’. Ya Allah, on that time lah hati aku stuck dekat PMRU. Hati aku stuck dekat FINAL EXAM. I promised to myself, I WANT TO DO ALL MY BEST. Aku nak buat semua orang sekeliling aku bangga dengan aku biarpun tak puas hati dengan sifat takbaik aku tu. (back to topic).

Taim tu, kan kena beratur. And, AYAH WAS THE FIRST ONE OF THE LONG QUEUE. Nampak sangat beliau excited kan? Sorang sorang dah mata merah, dah rasa sedih dengan beliau. Sempat lagi, beliau tunjuk PEACE. *and actually,beliau tunjuk beliau ada DUA orang kawan yang sama sama ‘alone’ macam beliau.

Taim tu, aku tak sedar pun aku sakit. HAHA. Tak rasa pun diri ni demam. Rasa macam sihat sekejap. OH-My. Umi aku yang sama sama sensitive macam aku lah kan mudah nak titis air mata. HIK HIK HIK. Dahlah umi putih, Nampak doe hidung merah mata merah. Alah tapi tak malu pon,orang lain pun menangis jugak.

He Waved Us ‘GoodBye’.

With Our Pray to God The Most Merciful, Allah, ‘Ya Allah,selamatkanlah beliau. Lindungilah beliau.’

Teringat dekat Ayah lah . .

Sumpah teringat. Rindu dekat Ayah. (cehceh baru brape hari.)

Tadi kan tadi kan, dalam pukul ENAN LEBIH *rasanye, ayah call kiteorang! Simkad baru pulak tu. HUHU. Siapa sangka? Ayah memang boleh berdikari. Kan kan?

12 Disember, AYAH BALIK ! Tak saba rasanya, nak jumpa!

Along tak kisah lah kalau Ayah tak bawak balik souvenirs DSLR pun (sempat lagi), tapi the first PRICELESS ones, along nak tengok, YOUR PRESENCE ! Along nak tengok senyum lebar Ayah macam selalu. Along nak dengar Ayah suh semayang ‘eh ngorib doh ni . . smaye smaye . .’ Along nak dengar motor Ayah datang rumah kitaorang. Along nak dengar suara ayah ! Along nak jumpa Ayah lah!

Ayah, along harap,

Ayah, Selamat Pergi & Selamat Pulang. Ayah Jaga Diri Tau Tau. Semoga Mendapat Haji Yang Mabrur. Amin.

No comments:

Post a Comment

♥.♥