Thursday, August 19, 2010

E-X-A-M awak kacak lah :)

Sehari Sebelum Exam.

Cikgu cikgu duk kalut(sibuk) bagi kertas kertas latest
CIkgu cikgu setat tak mengaja bagi masa kat si anak murid
Patah patah yang sama dari setiap guru
Harapan yang sama dari semua guru
Si anak murid yang entah khayal entah sedar
Si anak murid especially si HH tu
Rasa separuh khayal separuh sedar
Dia tu, nak exam dah tapi baru setat nak belaja
Know what ?


*18 Ogos tu,(esok exam 19 Ogos), dia pegi bilik guru, jumpe cegu kesayangan die tu, then belaja IMLAK. Cakap tak paham itu ini. Then ustazah lovelove yang berhati mulia pon dengan tabah mengaja si aku ni. Syukran Ustazati :)

Contohilah HH ye. Die tu, nak exam baru duk sibuk rasa tak paham itu ini.
Tapi kan tapi kan,lepas HH tu pegi tanye ustazah itu ini,
Then kat asrama pulaaaak,dia dah ambik alih tempat ustazah tu
(baik jugak si aku ni,rasa baru rasa baik!)
Dia pegi mengaja si kawan kawan dia.
Bangga tau, kalo kawan kawan aku paham ape yg aku ajar balik
Acteli IMLAK nie senang jekkk!
Before this aku tak paham imlak tu
SEBAB tak minat lah aku tak suka imlak tu :p

19OGOS 2010. *a big day began.

ALQURAN TAJWID – *komen aku
Tak susaaaah tak payah. Memang rasa taraf TRIAL ah.
Dah ustazah dah bagi soalan tahun tahun sebelum tu,
Rasa dah puas hati kooooot.
For sure, HASYAHANNANI tak target seratos.
Agak la sebak cakap camtu.
Tetibe je die blank taim ade ah satu ayat tu :(
Alah. Typical lah aku rasa.
Tanye diorang, susah tak macam aku rasa susah?
They said, “boleh laaa...”
Ade jugak part rasa blank, sebab semalam duk study IMLAK je.
MIAHAHA. Tapi aku masey target A kott.
InsyaALLAH. Harap harap dapat A.
Pray for my success yeah ! :)


IMLAK-
My loveydovey subjek tau
Sudden feeling tau benda nie
ILOVEYOU lah imlak’
Kan ade dua bahagian,
*objektif & subjektif.
Utk objektif, aku rasa tabole jawap 3.
(tapi tatau ah kalo yang laen tu salah)
Utk subjektif,taley jawap KHAT QIASI je
Tu pon sebab aku tak hafal *agak rasa menyesal !
Dushhh !
Tapi masey target A’S.
Seratos tu, maybe out of expected kooot.
Tapi sape lah tahu kalau kalau Allah nak bagi rezeki

Target; Full A's.
*aku rasa, TRIAL ney senang dari exam mid year. :p

No comments:

Post a Comment

♥.♥